torsdag den 23. december 2010

IS, IS IIIIIS!!!!

I dag har jeg lavet hjemmelavet is!<3 mums!
der findes bare intet bedre end hjemmelavet is, så jeg tænkte at jeg ville dele min opskrift med jer :D


Vanilie is

Du skal bruge:
2 pasteuriserede æggeblommer (det svare til 1 bæger)
½ dl sukker (40g)
vaniliesukker
2½ dl piskefløde
1 plade chokolade (200 g)
Og hvis du vil lave chokolade is tilføjer du bare ½ dl kakaopulver


 
Sådan gør du:
Pisk æggeblommer, sukker og vaniliepulver med en håndmikser, til det er hvidt og skummende (hvis du laver chokolade is drysser du kakao gennem en se, ned i den hvide skummende masse, og pisker til det bliver ensartet)


Hæl piskefløden i en skål og pisk den med et piskerid eller en håndmikser, til den bliver til letpisket skum, der ikke er for tykt


Hak chokoladen (hvis du er smart får du en anden til det), til små stykker, og hæld dem ned til flødeskummet.

Vend flødeskummet i æggemassen med en dejskraber. Derefter hælder du cremen i en form (du kan bruge alle slags forme, de skal bare have et låg. Jeg bruger fx gamle isforme)
Lad isen stå i fryseren i ca. tre timer.

Derefter... SPIS!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar